Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JanaJK

další rada

Reaguji opožděně, ale přesně něco takového jsem hledala! Máte pravdu, doplnila bych snad jen, jako oponenta navrhněte podřízeného vedoucímu práce :). Ukládám do oblíbených R^

0/0
16.5.2011 16:46

Satyriana

Některé rady

nejsou špatné, ale celkově by zrovna mně nesedly.

S prezentací souhlasím, je dobré si ji nacvičit, aby se nepřetáhl čas. Taky ráda power point. Řekla bych, že jakékoliv fotografie osvěží, mohou být i poněkud symbolické, ale rozhodně nedávat nápisy  (+animace) přes obraz. Nebývá to k rozeznání.

O tématu diplomky bych koukala uvažovat alespoň dva roky dopředu, protože jenom shánění literatury není sranda a někde si zakládají na slušném seznamu. Řeknou: strana, dvě, tři... Do literatury se dá narvat i to, co jednoho mohlo inspirovat, ale necitoval. Někdy vedoucí práce doporučí další díla. Dobré jsou i odborné časopisy, i když v nich je hlavně vata a k citováníá nic moc.  Normy zapisování citace jsou mrchy, mění se, ale vedoucí práce nebo katedra by je měly nějak stanovit. Citace nádherně natáhnou povinnou teorii a prý se v tom opusu (teoretická část) nemá moc dávat najevo, že jeden myslí samostatně. nebo univ.kniohovny a vytáhněte cosi z mínulého nebo předmninulého století

0/0
14.6.2010 19:25

Satyriana

Re: Některé rady

Sakra, nevymazalo se, co mělo, takže to holt napíšu: oživení teorie, které zaujme, spočívá v citacích z nějaké dřevní knihy a mírná polemika se současným autorem (zde třeba i z katedry). takže antík nebo univerzitní knihovna, nějaké archívy...

Co vím, oponenti se skutečně vybírají, až když se finišuje s prací...

0/0
14.6.2010 19:29

josefbad

oponent

taky by me zajimalo, na ktere skole dopredu vite oponenta prace? Na slusnych skolach se o nem rozhoduje az po odevzdani.

0/0
14.6.2010 8:59

pod7

Re: oponent

:-) skutecne? Ja bych rekl ze, ze je to spise naopak. Kde jste to proboha studoval, ze Vam oponenta pridelili az pak? ;-D

0/0
14.6.2010 15:42

Petosh

Re: oponent

Oponent se zpravidla prideluje az po odevzdani prace, neexistuje zadny duvod, aby byl rozhodnut predem. Uz kvuli nezavislosti a kvuli eliminaci moznosti, ze by student psal praci oponentovi "na miru".

0/0
14.6.2010 16:09

Petosh

SZZ

Kde jste, proboha, studoval? 8-o

1) Citace vedouciho je spise trapna zalezitost, pusobi to spis, jako byste byli domluveni, ze to od nej (hlavne pokud pracuje na stejnem tematu) muzete oprat. Na vedouciho nejakym citovanim dojem neudelate, ten hodnoti pristup k praci za cely rok a samozrejme i vysledek. Taktez clenove komise. Jestlize ta citace nema smysl, kazdy se nad takovym lacinym vlezdoprdelizmem jen pousmeje.

2) Prezentace v powerpointu, no budiz. Ovsem v zajmu kompatibility je samozrejme nejlepsi udelat zalozni prezentaci v PDF a pripadne i sousled obrazku PNG formatu.

3) Nervozni clenove komise? To teda nevim z ceho. Snad pokud nic nevite, ale potom netusim, co delate v komisi. Sedet v komisi SZZ je hlavne silena nuda. Semtam se clovek zasmeje, semtam nastve, ale od nervozity jsou tam studenti.

0/0
13.6.2010 23:49

Petosh

Re: SZZ

4) Sebevedomy projev. Zdrave sebevedomi je urcite namiste. Pokud vite a dokazete sve vedomosti sebevedome prednest, pripadne i s komisi vecne diskutovat, je to super. Ale lepe ze sebe udelat vola, nez sebevedomou a suverenni prezentaci kraviny, to se podari malokdy. A nebojte se, ze na to v komisi nikdo neprijde, oni totiz lide v komisi nejsou hloupi a nemini zkouset z niceho, co by sami neznali.

0/0
13.6.2010 23:53

olivita

Re: SZZ

V článku jsou fajn praktický doporučení, ale zaráží mě předpoklad, že by zkoušející měl ze všeho nejvíc ze všeho toužit po tom, aby mu student vlezl do zadnice. Na mojí škole díkybohu takoví maňasové nejsou, takže jsem žádný trapný taktiky ke svýmu A nepotřebovala. "Strach vám v ničem nepomůže..", to sice ne, ale je přirozenou součástí celýho toho procesu a i lidi v komisi počítají s vyklepanejma studentíkama, takže já bych se strachu nebála, ti před náma a po nás budou taky vyklepaní :-).

0/0
14.6.2010 1:16

Bob-an

Mam obavu

Ze se svym pristupem ke vsem pracim (zadne citace, jen komentovani nejkych faktu a vlastni nazory) u obhajoby narazi... jsem zvedav co mi na to rekne vedouci :-D ... na druhou stranu se jim to mozna mezi temi hladami "sborniku citaci" zalibi :-D

0/0
13.6.2010 23:12

josefbad

na ktere skole

Mozna byste mohl napsat, na jake skole jste vedl ty diplomky. Ona poznamka o mnozstvi citaci je totiz spatne: citace v diplomce je v podstate bezcenna. Cenne jsou citace v zahranicnich casopisech a sbornicich dobrych konferenci.

0/0
13.6.2010 23:05

Paeris Kiran

Re: na ktere skole

ne ale šplhat u profesorů se vyplatí

0/0
13.6.2010 23:20

Daun

Re: na ktere skole

Neni pravda. Lepe receno michate dohromady dve rozdilne veci. CIlem diplomky je v podstate ciste jen formalni zpracovani prace. Uvod, metody, p=ostupy, zaver, diskuse a citace. A nikoho nezajima, co jste vlastne udelal za praci. Posledni, kdo dostal za diplomku nobelovku, byl tusim mladsi Bragg :-)

0/0
13.6.2010 23:21

Petosh

Re: na ktere skole

To by mne teda zajimalo, mistre, na jake skole jste studoval. Cilem diplomky je hlavne smysluplna aplikace jiz (nekym jinym) dosazenych poznatku, teorii nikdo necte, protoze ji vsichni znaji. Dulezite je, co student sam vytvoril (naprogramoval, zkonstruoval, navrhnul, spocital, otestoval, atd... ).

0/0
13.6.2010 23:40

Daun

Re: na ktere skole

PrF UK - Chemie.

Cilem diplomky je prokazat, ze se student orientuje v oboru, ze si umi najit literaturu a ze umi formalne zpracovat tema. Nic vic, nic min. Skutecna veda se zacina delat az na PhD.

0/0
13.6.2010 23:57

Petosh

Re: na ktere skole

Ale ja nemluvim o vede, ale o nutnosti prokazat, ze se student neco naucil a hlavne, ze to umi aplikovat v praxi. Teoreticke prace jsou k nicemu.

0/0
14.6.2010 11:39

pod7

Re: na ktere skole

no ale to je prave to teoretizovani...ano, diplomka by mela slouzit k tomu, co pisete. Praxe je vsak takova, ze diplomku nikdo poradne necte a jadro hodnoceni spocivalo na formalni uprave, citacich, atd...

Za 6mesicu "vedeni" prace vedouci ani 1x praci neprecetl...k zhodnoceni prace mu slouzilo resume a uvod+zaver, kde v uvodu se mel nacrtnout problem a metodika a v zaveru zhrnout vysledek ...resume pak poskytlo o neco huntejsi shrnuti..."vatu" mezi uvodem a zaverem stacilo bezne probehnout a vsimnout si napr. prilis rozsahly poznamkovy aparat :-)

0/0
14.6.2010 15:59

Petosh

Re: na ktere skole

To je mi opravdu lito, ze to na nekterych skolach takto funguje. Nastesti to nelze generalizovat a porad existuji skoly, na kterych diplomka k necemu je.

0/0
14.6.2010 16:11

jyr

Jóóóó Duna

Jóó Duna

0/0
13.6.2010 22:43

Paeris Kiran

Re: Jóóóó Duna

Já osobně bych si spíš bral příklady z Gurneyho Halecka než  z Bene-gesseritu.

0/0
13.6.2010 23:19

jyr

Re: Jóóóó Duna

Příklady sem, příklady tam. Herbert to nádherně sepsal. Všechno jsem to přečíst nedokázal, ale přečetl jsem dost. Zato TP a Zeměplocha, JJRT a všechno i anti Tolkien Yeskov, nebo jak se jmenuje, RB s povídkami a romány, KVjunior a KT a všechno,...Ludvík Souček, ... všechno, Jiří Jobánek.........

0/0
21.6.2010 13:21

svalnatá moucha

anebo stačí jako Řápková

udelat úvodní 2 stránky a titul je doma....;-DR^

0/0
13.6.2010 22:23

karels

Re: anebo stačí jako Řápková

Já už tu svou bakalářskou práci na téma antisemitismus v antice mám obhájenou...

Na začátku jsem ani nevěděl, jak svou práci pojmout, postupně se to celé "vykrystalizovalo".

0/0
13.6.2010 22:37



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.